دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴

آغاز نخستین جشنواره ملی "َفردخت" در مازندران

آغاز نخستین جشنواره ملی
نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری و دانش‌بنیان فردخت در سه سطح ویژند‌ها و تولیدی‌ها، آزاد و دانشجویی و دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

به گزارش آوای خزر، رویا جعفری مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری و دانش‌بنیان فردخت با هدف ترویج پوشاک ایرانی اسلامی برای نخستین‌بار در سطح استان مازندران، اظهار کرد: این رویداد در سه سطح شهرستان، استان و مرحله کشوری با کمک همه ادارات در حال برگزاری است.

جعفری با بیان اینکه جشنواره فردخت در سه بخش اثر، طراحی و پژوهش کار خود را شروع کرده است، افزود: مهلت ثبت نام تا ۲۰ شهریور ماه و تحویل آثار تا ۳۰ شهریورماه است.

وی در تشریح بخش‌های جشنواره گفت: طراحی یعنی طرح‌هایی که توسط طراحان تولید شده، اثر یعنی دوخت مانتو‌هایی که توسط خیاطان دوخته شده و در این نمایشگاه نمایش داده می‌شود و در بخش پژوهش هم به کمک دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای که در سطح استان بوده‌اند تحقیق و پژوهش صورت می‌گیرد و مرحله کشوری این بخش در ماه بهمن آغاز به کار می‌کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا گفت: این جشنواره همزمان با کنگره شهدای مازندران از ۶ الی ۱۲ مهرماه سال جاری در مکان نمایشگاه بین‌المللی قائمشهر شروع دایر خواهد شد.

جعفری ادامه داد: مرحله شهرستانی جشنواره از خردادماه شروع شده و تا پایان شهریور ادامه داشته و مورد داوری قرار می‌گیرد و آثار برتر به جشنواره استانی راه پیدا خواهند کرد.

 مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا در پایان اظهار کرد: از اهداف برگزاری جشنواره فردخت مرتبط کردن طراحان با خیاطان و همه تولیدکنندگانی است که در این زمینه نیاز به طرح و آثار جدید داشتند و انشاالله الگو‌های برتر ما به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و در آنجا با تولیدکننده‌های کشوری ارتباط گرفته می‌شود

 انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما